Celem nadrzędnym projektu jest uaktywnienie lokalnej społeczności, zwłaszcza dzieci i młodzieży, w zakresie edukacji ekologicznej oraz promocji ochrony środowiska naturalnego poprzez poznawanie i tworzenie na warsztatach gier planszowych o tematyce ekologicznej. Szkoła Podstawowa nr 23 w Olsztynie jest placówka szczególną, poza podstawą programową realizowaną w cyklu nauczania prowadzi zajęcia w klasach mistrzostwa sportowego (dyscypliny olimpijskie: gimnastyka kobiet i taekwondo). Specyficzny profil nauczania nie przeszkadza jednak – a zdaniem wnioskodawcy wspomaga – wszechstronnie rozwijać uczniów. Dzieci w klasach I-VI uczone są dyscypliny oraz szerszego spojrzenia na problemy otaczającego świata. Sportowcy od początku edukacji uczeni są zdrowego trybu życia w zgodzie z naturą. W Szkole pielęgnowane są ekologiczne tradycje, m.in. branie udziału w programie sprzątanie świata. Wnioskodawca planuje przeprowadzić w Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego w Olsztynie 6 warsztatów z użyciem gier planszowych o tematyce ekologicznej:
- w klasach I-III – przeprowadzi warsztaty z gier planszowych o tematyce ekologicznej; w ramach lekcji każda klasa weźmie udział w minimum godzinnym warsztacie w siedzibie Szkoły;
- w klasach IV-VI – przeprowadzi warsztaty tworzenia gier planszowych o tematyce ekologicznej z użyciem materiałów biurowych i dekoracyjnych zakupionych specjalnie na te warsztaty – nagrodą dla każdej z klas będą gry planszowe o tematyce ekologicznej.
Uzyskanie dofinansowania będzie stanowiło przyczynek do podjęcia stałej współpracy z Fundacją Szalonego Krasnoluda oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
- edukacja w zakresie ekologii oraz promocji ochrony środowiska naturalnego z użyciem nieszablonowych metod i narzędzi;
- nauka właściwego zachowania w grupie rówieśniczej;
- stworzenie wrażliwej na środowisko, twórczej, uczącej się społeczności dziecięcej i młodzieżowej;
- utrwalenie się poczucia przynależności do grupy;
- zachęcenie dzieci do poszerzenia wiedzy i zdobywania nowych umiejętności, pobudzenie aktywności intelektualnej;
- pogłębianie świadomości społecznej o roli edukacji ekologicznej w prawidłowym rozwoju dziecka;
- rozwijanie u dzieci pasji grania i zainteresowania tzw. „grami bez prądu”, również tymi o tematyce ekologicznej.
You must be logged in to post a comment.