Zadanie publiczne realizowane w okresie od 01.03.2017 do 30.06.2017.
Termin: dwa razy w tygodniu: środa (uczniowie szkół podstawowych) i piątek (uczniowie gimnazjów) od 16.00 do 18.00;
Miejsce: Kołobrzeska 30 (1. piętro).
Celem nadrzędnym projektu jest uaktywnienie lokalnej społeczności z wykorzystaniem profilaktyki uniwersalnej, zwłaszcza dzieci i młodzieży, przez zapewnienie im nieodpłatnych zajęć edukacyjnych prowadzonych przez instruktorów/animatorów z użyciem narzędzi/materiałów edukacyjnych w postaci materiałów do tworzenia elementów do gier (modele) w czasie II semestru roku szkolnego 2016/2017 oraz wykorzystaniem ich własnych „dzieł” do grania w gry stolikowe.
Cele szczegółowe:
- nauka właściwego zachowania w grupie rówieśniczej;
- stworzenie bezpiecznej, twórczej, uczącej się społeczności dziecięcej i młodzieżowej;
- utrwalenie się poczucia przynależności do grupy;
- zachęcenie dzieci i młodzieży do poszerzenia wiedzy i zdobywania nowych umiejętności, pobudzenie aktywności intelektualnej;
- stworzenie stabilnego środowiska opiekuńczo-wychowawczego;
- nauka umiejętności manualnych;
- stworzenie więzi międzypokoleniowej;
- pogłębianie świadomości społecznej o roli gier w prawidłowym rozwoju dziecka;
- rozwijanie u dzieci pasji grania i zainteresowania tzw. „grami bez prądu”.
Warsztaty prowadzone będą dwa razy w tygodniu po 2 godziny (jeden dzień z uczniami szkół podstawowych klasy IV-VI, drugi z uczniami gimnazjów) w grupach maksymalnie 14 osobowych ze względu na specyfikę tematu. Na zajęcia będzie wstęp wolny (zajęcia będą nieodpłatne), rekrutacja uczestników nastąpi przez kontakt ze szkołami (w tym celu wysyłamy wiadomości do dyrekcji szkół w Olsztynie oraz przez umieszczenia plakatów na terenie szkół znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie Wnioskodawcy m.in. SP 2, SP 3 SP 15). W czasie warsztatów uczestnicy będą uczeni technik modelarskich i malarskich. Będą sami tworzyli elementy niezbędne do powstania gry stolikowej.
Projekt wspierany przez Miejski Zespół Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie.
You must be logged in to post a comment.